Pagina's

dinsdag, april 23, 2013

Japanners en fotograferen

Gisteren op de scooter richting Zoeterwoude om foto's te maken van kadeverbeteringen. Ja, Rijnland is daar bezig kades te verbeteren zodat de polder daar niet onder water stroomt. Voor de nieuwsbrief was een mooie foto nodig en ik wilde nog wat meer foto's hebben voor de website en facebook.
Dus de scooter gepakt, het was mooi weer, ook dat nog, en onderweg naar Zoeterwoude. Even voorbij Zoeterwoude dorp kwam ik daar de eerste verbeterde kade tegen. Tenminste dat dacht ik. Het was een kade en er was duidelijk pas geleden iets aan gedaan. Dus... scooter aan de kant, camera gepakt, en het eerste wat ik zag toen ik bij het water kwam was een aalscholver die net een vis gevangen had, en nu bezig was deze met enige moeite naar binnen te werken. Oei, dat is ook altijd leuk om te fotograferen. Dus in plaats van de lens op de kade te richten, richt ik de lens op de aalscholver, die weer vrolijk door ging met vissen. Binnen een minuut stopt er een auto, er stappen twee mensen uit, die binnen no-time naast me staan. ... Japanners, met een camera in hun handen en nadat ze even hebben moeten kijken wat ik nu toch aan het fotograferen was, begonnen ze vrolijk met mij mee te doen.
Aangezien ik eigenlijk voor de kade kwam draaide ik me om en begon foto's te maken van de kade. En ja hoor! ook de Japanners draaide zich om, en begonnen nu ook de kade te fotograferen. Maar na een paar foto's hadden ze de kade toch wel gezien en vertrokken weer.

Ik vraag me nu toch werkelijk af? Zullen ze echt in de auto zitten en zeggen: "kijk daar staat iemand met een camera foto's te maken". "Stop, dat moet dan interessant zijn" En ongeacht wat het is, dan maar aan het fotograferen slaan? En wat zeggen ze dan als ze weer thuis zijn? "Kijk, dit is... euhhh? Tja, ik weet niet precies wat het is, maar er was een Nederlandse die er foto's van aan het maken was, dus het moet wel interessant zijn"
De aalscholver

De versterkte kade

Geen opmerkingen: