Pagina's

vrijdag, april 22, 2005

Een normale dag!!??

Gisteren leek een gewone rustige dag te worden. Overdag werken, ’s avonds trainen.
Gewoon zoals elke normale donderdag. Maar goed ik had het kunnen weten, normale gewone dagen komen bij ons niet zo vaak voor. Er is altijd wel iets.

Dus zoals gezegd, gisteren avond eerst wezen trainen met Tycha, en dat ging eigenlijk wel weer lekker. Eerst gezwommen, zit er al aardig in. Daarna gevolgd en dat gaat ook goed. Even bezig geweest met vast houden, en ik geloof ook dat ze dat nu begint door te krijgen. Niet rommelen, maar gewoon het stukje tussen de voortanden houden. Daarna gesprongen, ze blijft te dicht op de kuil liggen, valt niet mee om daar iets op te verzinnen. De vrije sprong blijft ze op steunen, ook daar hebben we nu onderhand een punthoofd van. Ongeveer van alles geprobeerd, maar ze is steeds een beetje slimmer als dat wij zijn. Verder nog man gerevierd, transport gelopen, voorwerp bewaakt en transport gelopen. Zag er allemaal niet verkeerd uit.
Herman bracht me om een uur of 10 weer thuis, eerst wilde ik nog wat schrijven maar had eigenlijk niet zoveel te vertellen. Dus maar niet gedaan.

Kevin en Brian hadden deze avond dames op bezoek, ik wist dat ze boven zaten maar omdat ik laat thuis was had ik me niet gerealiseerd dat ze wel tot erg laat bleven. Totdat er aangebeld werd om 23.15. Een van de moeders kwam haar dochter halen. Daar schrokken de meiden enigszins van: “HUH hoe weet ze dat ik hier ben”. Het blijkt dus dat ze thuis vertellen dat ze bij een vriendinnetje zitten en niet bij twee jongens. Enfin nadat de eerste vertrokken was vroeg ik aan Kevin of nummer twee ook niet naar huis moest, het was tenslotte al half 12. Kevin zei dat hij dat niet wist en “daar ga ik toch niet over”. Ik vond toen zelf maar dat mevrouw maar naar huis moest want ik had geen zin in nog een moeder aan de deur. …. TE LAAT… ze was er al. Maar goed nu dus ook nummer twee naar huis. Maar….. dat was maar voor even. Binnen een kwartier was mevrouw weer terug, Huh???. Blijkt dat haar vader haar buiten de deur had gezet en dat ze er niet meer in mocht. Dus of ze even hier mocht blijven, ze zou het dan over een uurtje weer proberen in de hoop dat Pa sliep zodat ze stil naar binnen kon sluipen. Dat is uiteindelijk waarschijnlijk ook gelukt, want om 00.45 is ze naar huis gegaan en niet weer terug gekomen. Heb de jongens toen ook maar gelijk verteld dat ik dames bezoek niet zo geslaagd vond. Al zitten er twaalf pubers boven, die hoor je eigenlijk niet, geen boze ouders aan de deur, en geen gezeur. Nu twee van die meiden, die liegen tegen de ouders, en daarbij ook nog een hoop herrie maken. Van mij hoeft dat niet zo nodig. Maar goed het zal er allemaal wel bij horen.

Toch begrijp ik niet dat een ouder een 15 jarige dochter zomaar om middernacht op straat zet. Lijkt mij niet zo’n heel goed idee. Gelukkig kon ze nog bij ons naar binnen. Anders had ze toch een uur op straat gezworven. Ik zou me daar toch niet echt prettig bij vinden. En denk ook niet dat het opvoedkundig ook maar enig doel treft. Maar goed wie ben ik.

Geen opmerkingen: