Pagina's

woensdag, april 20, 2005

Even bijpraten

Dinsdag 19 april

Vorige week is Kevin met school een week wezen varen op de Eendracht, een zo genoemde studie week. Hij had er eigenlijk niet zoveel zin, en stond toen ik hem naar het station bracht te zuchten en te puffen. Dus toch een beetje zenuwachtig. Afgelopen vrijdag zou ik hem weer ophalen, maar toen ik uit mijn werk kwam en uit de auto stapte hoorde ik een sissend geluid. Hmmm, dat hoorde vast niet! Dus de motorkap open, en ja hoor!! Een gescheurde slang. Daar kon ik dus niet mee naar Rotterdam rijden, dus de garage gebeld en gevraagd of ze dit konden repareren. Kom maar langs, werd er gezegd. Dus zo gezegd, zo gedaan. Eenmaal daar aangekomen, en nadat de motorkap geopend was, leek er toch al iets meer aan de hand te zijn. En ze wisten niet of ze dit deze middag nog konden repareren, als er al niet meer kapot was. Dus eerst Opa gebeld of hij mij kon komen halen in rijnsburg, want om te gaan lopen naar huis zag ik toch ook niet zo zitten. Geen probleem Pa zou me op komen halen. Daarna Kevin gebeld en verteld wat er aan de hand was ( god zij dank had hij zijn mobiel bij de hand) en dat hij dus met de trein naar huis zou moeten komen. Ik kreeg niet het idee dat hij het heel erg vond. ’s Middags de garage weer gebeld om te vragen hoe het met de auto was. Nou niet best dus, er was zoveel aan kapot, dat repareren zonde was, dat was de auto niet meer waard. De garagehouder had wel een ander staan welke niet zoveel hoefde de kosten, ja ja die verhalen ken ik. Maar goed toch maar even aangehoord wat hij dan wel niet had staan. Nou staan dus nog eigenlijk niet wat geschikt was voor mij, maar vrijdag zou hij een zelfde auto binnen krijgen welke hij nieuw verkocht had en altijd in onderhoud was geweest bij hem en nog geen 80.000 km op de teller had staan. Van deze auto durfde hij te garanderen dat hij goed was. Toen maar even gevraagd wat hij dan wel onder niet zoveel kosten verstond. € 1700 HUH!!!!!!! Dat was de helft van wat ik voor mijn wrak betaald had!! Maar goed, ik heb geen geld, sterker nog alleen maar schuld, dus nog maar een keer Pa lief aangekeken. En ja, dat helpt. Zaterdag ga ik eerst maar even kijken naar deze auto, maar heb er wel meer vertrouwen in als met die oude. Wel vervelend dat ik nu de hele week geen auto heb. Dus moet fietsen naar mijn werk en natuurlijk al twee dagen nat geregend.

Het hardlopen is voor mij nu ook over, vorige week een lichte blessure opgelopen welke nog steeds niet helemaal over is, maar nu wel duidelijk verbeterd. Zodra ik denk dat ik weer kan lopen, eerst maar eens even goede hardloop schoenen kopen, want wil dit toch wel doorzetten. En ik had toch geen auto gehad om er te komen, dus had toch al niet kunnen lopen.


Zo, weer een beetje bij geschreven. Kijken hoelang het duurt tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: