Pagina's

dinsdag, oktober 24, 2000

Du Doubs

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door Kevin: "mama, mama, het regent en het is heel erg bewolkt". Ach na 3 dagen onbewolkt weer zat het er natuurlijk wel in. Het is tenslotte eind oktober. En we waren toch al van plan om deze dag in de buurt van het huisje door te brengen. Vanmorgen dus rustig ontbeten. En daarna op pad voor een wandeling in de omgeving. Vanwege de regen namen we de video en het fototoestel niet mee, waar we achteraf enorme spijt van kregen. Na eerst het bos naast het huis te zijn ingelopen, zijn we daarna de weg overgestoken. De jongens begonnen al te vragen waar we naar toe gingen en ik zei met een gekke bek, "naar de Doubs". Maar volgens de omschrijving was dat 10 km, dus toch wel een beetje ver. De jongens begonnen dus ook gelijk te protesteren. Dus zei ik we zien wel. Nog even kwam de vraag bij ze op, "Wat als we nu verdwalen?" maar heb ze gezegd dat als we dezelfde weg terug nemen dat niet kan. Na nog een keer een weg te zijn overgestoken kwamen we op een glibberig en modderig wandelpad. De bedoeling was dit tot het eind uit te lopen en dan terug te keren. Aan het eind van het pas stond echter een groot bord, met daarop routes, uitkijkpunten en klimwanden. Het bleek dat we dicht bij de grens zaten. Dus maar weer doorgelopen en dit bleek zeer de moeite waarde. Na een steil pad omhoog stonden we ineens boven op de steile krijtrotsen. Dezelfde die we gisteren op video gezet hadden, maar dan vanuit de auto en van beneden, totdat we bij de grens aangehouden werden.
Beneden ons zagen we de doubs en de douane. En het uitzicht was wederom adembenemend. Vanwege het vochtige weer, stegen uit de bossen beneden ons dikke wolken omhoog. Na daar even rondgelopen te hebben zijn we weer op de terug weg gegaan. Al met al hebben we 3 en half uur gelopen, en ondanks dat het weer minder was, was het zeer de moeite waard.

Vandaag is ook weer gebleken hoe snel kinderen smerig kunnen worden. Brian heeft het gered binnen de 10 min.
Marja

Ik heb vandaag gewandeld door de bossen en dat was wel leuk. En ik vind de vakantie tot nu aan toe heel leuk vooral waren de bergen in Zwitserland leuk en het caramel is ook lekker.