Pagina's

zondag, oktober 22, 2000

Saut du Doubs

Gisteren avond vroeg gaan slapen zo rond 21.00 uur. We waren toch wel moe van de reis.
Ik werd om 2.30 uur wakker gemaakt door Tara. Heb haar toen even uitgelaten en zelf een bakje yoghurt genomen.
Tara heeft er trouwens een nieuwe hobby bij: Mollen proberen uit te graven. Ze is daar zeer fanatiek in en bijt zelfs hele stukken gras weg. Een nadeel hiervan is dat ze steeds onder het hek door kruipt om in het weiland aan de overkant te komen, want daar schijnt toch wel een hele kolonie te zitten.
Vanmorgen om 7.30 uur opgestaan, eerst een bakkie thee gedronken en daarna rustig ontbeten. Nog even lekker in bad gelegen. En toen op weg naar Saut du Doubs. Een waterval van 27 m hoogte, hier dicht in de buurt. Deze waterval was erg mooi en we hebben hem via wandelpaden van verschillende kanten bekeken. De rivier du Doubs ligt hier tussen steile bergwanden in en het lijkt zo net alsof je ergens heel ver diep in de bergen zit.
Daarna via een toeristische route terug naar huis gereden, en daar lekker nog op het terras met een boek in het zonnetje gezeten. Het weer is trouwens prachtig. Helder, blauwe lucht, geen wind en veel zon. Daar had ik helemaal niet meer op gerekend. Veel truien bij me en weinig zomer shirtjes. Maar natuurlijk wel heel erg lekker.
Marja

Ik ben vandaag opgestaan en liep naar beneden en ik deed het kamer licht aan en daarna het keuken licht en toen...."plof" spatte het licht uit elkaar dus ik rende naar mijn moeder en zei het licht deed plof. Dus wij gingen kijken maar er was een knopje omgeklapt, dus ik klikte hem weer goed.
Brian

Ik werd vanochtend als laatste wakker toen ik beneden kwam kreeg ik thee. De zonsopgang hier is prachtig vooral als je buiten staat en je hoort de bellen van de koeien. Toen zijn we naar Saut du Doubs gegaan we stonden vlak bij de waterval. Ik vond sommige plekken wandelpad best gevaarlijk. Toen zijn we terug gegaan. Ik heb nog een hele tijd met Tara en Rita gespeeld en ik had vanavond witte poep en ik mag op de gang slapen. (Nee, niets om je zorgen over te maken, dit huisje had een soort van overloop en daar stond ook een bed in een nis, daar wilde ze allebei graag slapen, dus afgesproken dat ze dat om de beurt mochten hahaha)
kevin

Geen opmerkingen: