Pagina's

maandag, oktober 23, 2000

Tete du Ran

Deze dag was echt fantastisch. Ik hoop dat datgene wat ik vandaag gezien heb nog lang op mijn netvlies gegrift blijft.
Maar laat ik bij het begin beginnen. Vandaag rustig gestart, ontbeten en daarna boodschappen gedaan. rond kwart voor 12 in de auto gestapt om naar Zwitserland te rijden, richting Neuchatel. Eerst naar Tete du Ran gereden vanwaar je met helder weer de Alpen moet kunnen zien liggen. En helder was het! Bij een restaurant de auto neergezet om het laatste stuk te voet af te leggen. Bij het uitstappen zagen we iets dat voor ons al heel bijzonder was. Beneden in het dag was het bewolkt en wij stonden in de volle zon, met beneden ons een watte deken. Toen we de berg verder opliepen zagen we ineens in de verte boven de wolken de besneeuwde toppen van de Alpen. Een hele bijzondere ervaring. Bijna lijkt het of wat je ziet niet echt is. We zijn via bergpaadjes verder de berg opgelopen en steeds werden (doordat de bewolking zich meer en meer oploste) de toppen beter zichtbaar. Boven op de berg nog een tijdje in het zonnetje gezeten, genietend van het uitzicht. Aan de ene kant de Alpen en aan de andere kant de bergen van de Jura.
Daarna zijn we via een andere top weer terug gelopen (we zitten hier trouwens ook al op 1400m) Tijdens het terug lopen bedacht ik me dat ik dit altijd als kind al wilde, wandelen in de bergen, met dit weer en dit uitzicht. Ik hoop dat de foto's en de video goed gelukt zijn.
Hierna zijn we doorgereden naar Neuchatel, waar het, zoals te verwachten was, bewolkt was. Alhoewel we er een uurtje geweest zijn werd het daar ook steeds zonniger. Daarna weer terug naar Frankrijk. Bij de grens werden we nog aangehouden en moesten we onze passen laten zien. De beambte wilde weten waar we vandaan kwamen, en waar we op vakantie waren. Hij wilde zelfs weten wat voor werk ik deed... Nou ja zeg!!!! Ik kon hem dat in het frans niet vertellen en we mochten door rijden.
Marja

We zijn vandaag naar een berg van 1400m geweest en we konden vanaf daar de alpen zien. Beneden ons lag een stoofpot met wolken. Toen zijn we naar Neuchatel geweest waar het bewolkt was. Tara is nog steeds bevriend met Rita, vanavond viel ik op de grond en toen sprong Rita boven op me.
Kevin

Geen opmerkingen: