Pagina's

zaterdag, oktober 22, 2005

De terugreis

Deze morgen om half 7 opgestaan, gedoucht en shendor uitgelaten. En hij loopt alweer beter! Hierna de jongens wakker gemaakt en zijn we gaan inpakken. Opa is ondertussen brood gaan halen. Ontbijten en het laatste beetje inpakken, huisje opruimen en om 8.50 uur zijn we vertrokken in Nendaz. Tot aan de Duitse grens liep alles soepel. Bij de grens aangekomen zagen we dat ze volop aan het controleren waren. Ojee als ze nu de auto van mijn vader maar niet aanhouden!!! want Kevin heeft immers nog steeds geen paspoort!! Wij mochten door, pffffff en daarna gespannen in de achteruitkijk spiegel kijken. En ja hoor, pa moest stoppen, gelukkig kon ik de parkeerplaats nog op draaien. Shendor zijn entingsboekje gepakt ( ook hij zat bij mijn vader in de auto) en snel terug gelopen naar de grens. Daar vertelde Kevin dat hij had gezegd dat hij zijn paspoort verloren was en had al zijn andere pasjes waar zijn naam op stond gegeven incl. zijn trein abonnement, waarop ook zijn foto stond. Toen ik bij hun stond kwam de douane beambte terug, en vroeg naar mijn pas. Die lag in de auto en ik zei dat ik al door de grens was en toen was het goed. Maar hij wilde Kevin niet zonder pas doorlaten. Hij stelde voor om een noodpas te laten maken. Dit koste 25 euro. Of we dit wilde. Tja... wat moet je anders? we konden moeilijk op de grens blijven bivakeren. Dus kevin geld gepind, terug naar de douane beambte en mee naar het kantoor. Daar moesten we een tijdje wachten, totdat er een andere beambte kwam en die vertelde Kevin dat hij zo door mocht en niets hoefde te betalen. De mazzelaar!!!!
Tot een uur of 5 verliep de reis weer voorspoedig. Maar toen werd het donker en begon het te regenen en reden we een file in. Jeetje wat een rot weer, we zagen bijna niets meer ( het regende ook niet zo klein beetje!!) en konden lange tijd niet harder rijden dan 70 km per uur.
Hierdoor kwamen we veel later thuis dan we hadden gedacht. Maar goed liever later maar heel thuis, dan helemaal niet thuis komen.
Om 22.00 uur exact waren we weer thuis. De spullen uit de auto geladen, al het etens waar wat mee terug was gekomen opgeruimd (ja ja ik vertrouwde Shendor al niet meer, hij pikt namelijk alles waar een etensluchtje aanzit) en even rustig gezeten en een beetje bijgelezen op de diverse fora en bijgekletst op msn.

Dag mooi land tot volgend jaar maar weer!!

Geen opmerkingen: