Pagina's

vrijdag, oktober 14, 2005

Vakantie Zwitserland dag 1

Hier het reisverslag van onze reis naar Haute Nendaz, Zwitserland. Wie zijn wij? Mijn vader van 81, die nog helemaal zelf in zijn eigen auto deze reis weer meegemaakt heeft, mijn zoon Kevin van 17, mijn zoon Brian van 16, neef Jeroen van eveneens 17, de hond Shendor (die een echt avontuur beleefd heeft deze vakantie), en ik zelf natuurlijk.

Vanmorgen om 6.30 uur vertrokken richting Heidelberg, om na 2 straten weer om te keren, omdat de jongens de speciaal voor deze reis gemaakte cd's vergeten waren.
De reis verliep verder spoedig, onderweg nog een stop gemaakt bij een plek waar de tgv voorbij komt, stom toevallig staan we ieder jaar weer op deze parkeerplek, en mijn vader wil dan altijd de tgv op de foto, of film zetten. Dus iedere keer weer wachten tot hij uit de tunnel komt en dan maar hopen dat de trein er goed op staat. Mij is het dit jaar goed gelukt.


Om een uur of 14.00 waren we in ons hotel in Heidelberg, waar we de eerste nacht zouden overnachten om de volgende dag door te rijden naar ons vakantie adres. Na ingecheckt te hebben bleek een 4 persoons kamer hetzelfde te zijn als een 2 persoonskamer. Dit zou betekenen dat twee grote knapen van 17 jaar samen in een twijfelaar moesten slapen. Nu kun je een hoop verwachten van jongens van die leeftijd, maar met zijn tweeen in één bed, dat nooit!!!. Dus terug naar de receptie en daar gezegd dat dat dus echt niet ging. Geen probleem er zou een bed bijgeplaatst worden en dat werd ook direct gedaan.

Hierna zijn de jongens gaan zwemmen in het zwembad, en zijn mijn vader en ik een kopje thee gaan drinken in de bar van het hotel. Na een uurtje kwamen de jongens er ook bij zitten en hebben zij een biertje gedronken. Hierna wilde de jongens wel even in het dorp gaan kijken om te zien of daar nog een leuke kroeg zat waar zijn s avonds nog naar toe konden. We hebben ze gelijk gevraagd of ze ook wilde kijken of er nog een leuk restaurant zat om s avonds te gaan eten.
Ik zelf ben met Shendor gaan lopen zodat die er ook even lekker uit geweest was. Tijdens het uitlaten kwam ik ook in het dorp (Walldorff) terecht, waar ze aan het opbouwen waren voor een feest ( de oktober feesten??) Net toen ik Kevin wilde bellen om te vragen waar ze zaten, zag ik ze op een terras zitten en alweer aan het bier. En heb ik even een colaatje met ze mee gedronken. Hierna zijn we terug gelopen naar het hotel.
In het hotel hebben we besloten om toch maar in het hotel te eten, omdat mijn vader geen zin meer had om weer met de auto het dorp in te gaan. Hier hadden ze een buffet voor 25 euro pp incl. de wijn. Het eten was redelijk en je kon zoveel pakken als je wilde. Alleen toen ze de rekening gaven probeerde ze ons nog even 40 euro teveel in rekening te brengen maar ook dit was zo rechtgezet.

De jongens zijn nog even gaan zwemmen en ik ben even op bed gaan liggen. De afspraak was dat we om 22.00 uur nog even wat zouden gaan drinken in de bar van het hotel. Dus om een uur of 22.00 uur op weg naar de bar, waar de jongens, hoe kan het ook anders een biertje hebben genomen en ik een Orgasmus!! ( dit is een coctail met baileys, amaretto, cognac en room).
Terwijl we aan de bar zaten zat er op de hoek van de bar een man de hele tijd naar ons te kijken. Bij het verlaten van de bar sprak hij een van de jongens aan en vroeg of we uit Voorhout kwamen. Nu wij dan sinds 2 jaar niet meer maar mijn vader en Jeroen nog wel. Wat bleek was het iemand die in onze oude straat woonde. Ik had hem zelf niet herkend, de volgende ochtend nog even met hem staan praten en hij herkende wel de hond. Wat is de wereld toch klein.

Geen opmerkingen: